Mene, tee ja hymyile

Mikä sekopäinen toukokuu! Jotenkin olen onnistunut laajentamaan elämäni hullunkurisuuden päivistä ja viikonlopuista kokonaisiin kuukausiin. Onneksi ainakin toistaiseksi ongelma on pelkästään positiivinen – mitään ongelmaa ei siis olekaan. Aiemmin mottoni liittyi vahvasti hyvään karmaan, mutta hiljalleen olen siirtynyt suoraviivaisempaan ”mene, tee ja hymyile” -lausahdukseen. Voimakoru (smile & breathe) killuu kaulassa aamusta iltaan, koska jotenkin se oikeasti rauhoittaa minua.

IMG_4170

Sekopäisellä en tarkoita mitään negatiivista vaan enemmänkin odottamattomia tilanteita. Milloin ajelen ympäri Uuttamaata Googlesta tulostettu kartta ratin päällä tietämättä tarkalleen tulevasta, milloin liidän vaijerin varassa jääkauden muodostaman supan yllä (tietämättä tarkalleen tulevasta) ja milloin naamioidun pakon edessä Debbie Harryksi (tietämättä tarkalleen tulevasta). Tuollaisina hetkinä on vain todettava, että hoidetaan tämä nyt sitten kunnolla. Menen, teen ja hymyilen.

Olen myös todistanut hämmentävän rauhallista keskustelua kultahampaasta:

– Mistähän mä voisin saada feikin nenärenkaan? Tai oikeastaan, en mä kyllä tarvitsekaan sitä. Mä tarvitsen ennemmin kultahampaan.

– Kuule, tiedätkö mistä mä saisin kultahampaan?
– Odotas kun mä mietin. Olisko jossain pilailupuodissa?

Kukaan ei kysynyt miksi. Kukaan ei sanallakaan vaikuttanut ihmettelevän nenärengasta tai kultahammasta. Tervetuloa elämääni! Hullua, sanon minä.

FullSizeRender-2

Totta tosiaan, kyllähän olen ehtinyt tässä toukokuun aikana myös yllä oleviin kuviin. Toistetaanko yhteen ääneen? Hullua, sanon minä.

Hyvinkää on jäänyt viime viikkoina vähän taka-alalle, mutta viikonloppuna ehdin kukkakauppaan ostamaan pionin (syksyn jälkeen paras vuodenaika on pioniaika). Myyjä mainitsi vierailuni aikana niin monta kertaa sanan jäätelöpallo (”tää on niin soma avautuessaan, ihan kuin jäätelöpallo”), että melkein kävelin jäätelökioskin kautta kotiin.

IMG_4220

Tekstin tarkoitus oli pääasiassa kertoa, että elossa ollaan. Menen, teen ja hymyilen. Paino lauseen viimeisessä sanassa. Kun kuukauteen on mahtunut myös alla oleva hetki, niin ei voi olla muuta kuin kiitollinen. Suukkoja ystävät!

FullSizeRender-1

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s