Tapahtui tänään Kicksissä

Kävin tänään Willan Kicksissä hakemassa puhdistusainetta kasvoille. Tapahtui seuraavaa:

Myyjä: – Voisinko mä auttaa jotenkin?
Minä: – Noo, mä vaan katselen. Tarvitsen uuden pesuaineen kasvoille, mitäs tää Cliniquen geeli maksaakaan?
Myyjä: – Joo, oota hetki, mä tarkistan koneelta. Se on 29,20.
Minä: – Mmhmm, kiitos. Mä voisin kyllä ostaa jonkun hyvän keskihintaisen. Ei nyt mitään kuuttakymmentä euroa. Tuo Cliniquen on kyllä hyvä.
Myyjä: – Joo no sitten meillä on tarjouksessa tietyt sarjat. Esimerkiksi tätä Biothermiä suosittelen kyllä lämpimästi. (Ja tähän asiantunteva selostus ainesosista ja vaikutuksista – en muista siitä muuta kuin sinkin ja magnesiumin.) Tässä on esimerkiksi tällainen uutuusvaahto.
Minä: – Ahaa, onkohan tässä sarjassa mitään geeliä? Mä tykkään siitä koostumuksesta enemmän.
Myyjä: – No joo, tässä on tällainen uutuus. Maksaa alennuksen jälkeen 22 euroa.
Minä: – Jaa, no senhän mä voisin sitten ottaa. Mä katselen tässä vielä muuta. Kiitos paljon!

Kiertelin jonkun aikaa kauppaa ja haalin ties mitä heräteostoksia ja palasin sitten hakemaan sen geelin.

Minä: – Ai tää onkin kuoriva. En mä tätä sitten voi ottaa, kun mä pesen samalla aineella silmätkin.

Myyjä katsoi minua kuin olisin viisitoista vuotta päivittäin pirskottanut happoa kasvoilleni.

Myyjä: – Ei sun missään nimessä kannata pestä geelillä silmiä. Se kuivattaa niitä todella paljon. Jos sä haluat pestä yhdellä aineella koko kasvot, niin kannattaa ottaa tätä puhdistusmaitoa.

En todellakaan kehdannut sanoa, etten tiedä kuinka puhdistusmaitoa käytetään. Naurahdin hermostuneesti.

Minä: – No voi itku, mähän olen sitten viisitoista vuotta kuivattanut silmiäni oikein huolella.

Myyjää ei naurattanut. Minua senkin edestä.

Minä: – Mä en kyllä halua tuota puhdistusmaitoa. Joskus mä pesen silmämeikit vauvaöljyllä. Että ehkä mä otan sen geelin ja jatkan öljyn käyttöä.

Myyjä katsoi minua kuin olisin viidentoista vuoden ajan hieronut voita silmiini.

Myyjä: – Se vauvaöljy on kyllä todella rasvaista, eikö sulla tule siitä näppylöitä?
Minä: – No eeei, tai enhän mä nyt osaa sanoa mistä mikäkin näppylä tulee, jos tulee.
Myyjä: – Sun ei kannattaisi käyttää sitä, kun se on niin rasvaista. Meillä on tässä tällainen kevyempi öljy. Jos sä sillä peset silmät ja meikit, ja sitten lisäksi otat jonkun geelin. Kaksivaiheinen kasvojenpesu tekee tosi hyvää.

Kokeilin öljyä ja se tuntui täysin samalta kuin vauvaöljy, mutta siinä vaiheessa olin kyllä tajunnut, etten tiedä ihonpuhdistuksesta tuon taivaallista.

Minä: – No niin, mä otan tän öljyn ja jonkun geelin, mikä ei kuori. Kiitos paljon avusta!

On erittäin terveellistä oppia joka päivä jotain uutta. Nyt rutiineihin kuuluu kaksivaiheinen kasvojenpesu, josta en aiemmin ollut kuullutkaan. Tsekatkaapa kasvoni parin kuukauden päästä – ihmettelette ehkä kuka tuo 17-vuotias tyttönen on. Ihanaa (kuten unelmointi aina)! Tiedän, että iho puhdistuu vaikka palasaippualla, mutta ovathan kaikki purkit ja purnukat nyt houkuttelevia. Ja ilmainen vinkki kaikille yrityksille: ystävällinen asiakaspalvelu yhdistettynä asiantuntijuuteen tuo lisää myyntiä.

Psst. Keskustelu ei ole tallentunut tähän sanasta sanaan, vaan ystävällinen myyjä puhui paljon enemmänkin. Kiitos siitä ja uusista vinkeistä!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s