Siltakatu

Tavallisena päivänä vietän Hyvinkäällä (valveilla) ehkä noin viisi tai kuusi tuntia. Tunnen juna-aikataulut paremmin kuin kavereiden lasten nimet. Istun junassa päivittäin vähintään puolitoista tuntia, riippuen VR:n kaluston kunnosta ja muusta liikenteestä/lumesta/sateesta/pakkasesta/syksyn lehdistä raiteilla. Rutiini on ollut sama kohta jo yhdeksän vuotta, mutta kertaakaan en ole vakavissani harkinnut muuttamista Helsinkiin tai muuallekaan. Rakastan kotikaupunkiani. Ehkä siksi, että olen päivittäin poissa, mutta todennäköisemmin kuitenkin siksi, että täällä on hyvä olla. Tuntuu, että olen yksi harvoista, koska lähes poikkeuksetta ihmisillä on kaipuu täältä pois. Minä kaipaan takaisin, kun olen poissa.

Kuten kaikilla kaupungeilla, Hyvinkäälläkin on oma Facebook-ryhmä. En osallistu keskusteluun, mutta seuraan kirjoittelua vaihtelevan aktiivisesti. Olen kyllästynyt valittamiseen. Täällähän on vaikka mitä ihanaa ja hyvää, kun vain tarkastelee asiaa tietystä näkökulmasta. Tämä paikallisblogi tulee olemaan täynnä sitä näkökulmaa, tervetuloa mukaan! (Pidätän toki oikeuden muutoksiin, jos joku päivä onkin vähän huonompi.)

_

Sister Flo:n video (kappaleesta, joka ei ihan taida olla oodi kaupungille) on kuvattu Siltakadulla. Minulla oli pitkään haave asua tuolla kadulla – se henkii kaurismäkeläisyyttä ja ihan hollilla on vanha elokuvateatteri ja taiteilijataloja. Kun viitisen vuotta sitten etsin omaa asuntoa kävin Siltakadulla näytössä. Olin ihan varma, että tämä on se oikea. Muistaakseni pikkuinen kaksio, joka oli aika kurjassa kunnossa ja kylpyhuoneen istuma-amme täynnä vanhoja urheiluseurojen tarroja. Olin kaikista vioista huolimatta varma, että tämä on minua varten. Soitin kiinteistövälittäjälle ja pyysin vielä henkilökohtaista näyttöä. Käsittääkseni asunnosta ei oltu jätetty tarjousta, mutta välittäjä sanoi, ettei näe tätä kohdetta ensiasuntonani. Absurdia, mutta totta. Ei ollut Siltakatu sittenkään minua varten, mutta kiinteistövälittäjä pyysi Facebook-kaveriksi. Kieltäydyin.

Kukahan sen asunnon sai?

3 thoughts on “Siltakatu

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s